RECENZE - P.S.

28. května 2016 v 21:04 | Venea |  Recenze

P.S.

Aňa Geislerová

Počet stran: 204

Rok vydání: 2015

Anotace: Soubor fejetonů, kterými herečka Aňa Geislerová přispívala do magazínu ELLE, nyní vychází knižně. V souhrnném vydání vyvstává příběh, který mohl dříve čtenářům snadno uniknout; příběh části života, ve které jako by se odehrálo úplně všechno. Příchod nových členů rodiny, odcházení těch starých, lásky, pády, úspěchy, problémy. Pět podivuhodných let, k nimž autorka přidala ještě několik dříve nepublikovaných textů.

Tohle ani snad není kniha. Je to spíš takový rychlý průlet tím, co se Aňe Geislerové prohání hlavou, to co se každé z nás občas prohání hlavou. Nebo každému z nás. To je jedno. Ale knížka mi přijde spíš pro ženský mozky, jelikož jsem kousek zkoušela přečíst taťkovi, ale nevadí.

Dělí se na krátké fejetony. Já to pochopila tak, že se Aňa v každém zaobírá nějakou myšlenkou, ze které nakonec vyplyne něco, nad čím se má cenu zamyslet. I když jsem se občas v těch myšlenkách ztrácela, vůbec to knížce neubíralo na kráse obsahu. Hrozně se mi líbí, že píše jako člověk, prostě tak otevřeně a jasně a přitom má všechno fakt zamotaný, ale já to všechno chápala, protože prostě vím, jaký to je, když je všechno zamotaný, takže mi ty zamotaný myšlenky dávaly všechny smysl, našla jsem se v nich, byly lidské.

Občas je dobré přečíst si knihu vlastně bez děje (i když Aňa vypráví o svém životě, ale prostě to není knížka o jednom příběhu, je to knížka o hodně příbězích jedné ženy), dá vám to prostor nepřemýšlet jednou nad postavami ve knížce, ale sami nad sebou. Uvěřit tomu, že je všechno dobrý a že k životu potřebujete lásku úplně stejně jako jahody v kynutém knedlíku, že nejdůležitější na světě jste vy a že milovat ostatní je krásný a brečet je v pořádku. Tahle vlastně hrozně malá knížka mi řekla spoustu věcí, které jsem věděla, ale nedokázala jsem si je v hlavě udržet. A to je taky v pořádku, proto je tady tahle knížka, aby mi je vždycky připomněla, když to nesvedu já.

Úplně z ní sálal život a měla jsem chuť se smát, když jsem ji četla. Proto jsem ji četla pořád a všude. Snad jsem ještě nikdy tak krásnou knížku plnou takové zvláštní pozitivní energie neviděla. Jsem ráda, že ji mám a že si v ní můžu kdykoliv prolistovat a znovu a znovu si prohlížet ty nádherné kresby, číst si své nejoblíbenější části a obdivovat Aňu i její
sestru Lelu za tohle opravdu kouzelné a krásné dílo.

P.S. Děkuju

Venea